Po raz kolejny przyznano nominacje do Węży – antynagród nazywanych często polskimi Złotymi Malinami. Statuetki, których nie chciałby otrzymać raczej żaden reżyser czy aktor, przyznawane są najgorszym nadwiślanym produkcjom i najsłabszym filmowcom.
Nominacje do Węży – nagród za najgorsze polskie filmy
Kolejny rok z rzędu wielkim „triumfatorem” okazał się Patryk Vega. Jego ostatni film, „Pitbull”, powalczy o Węże w siedmiu kategoriach. To jednak nic w porównaniu z ubiegłą edycją antynagród, kiedy dwa tytuły Vegi ubiegały się o… dwadzieścia jeden statuetek.
W tym roku tytułami z największą liczbą nominacji są „Pitbull” i „Ściema po polsku” (film o branży filmowej w Polsce). Do Węży nominowano między innymi takich artystów, jak Andrzej Grabowski, Doda, Małgorzata Kożuchowska, Mariusz Pujszo czy Piotr Adamczuk. Poniżej pełna lista kandydatów do „nagród”.
Nominacje do Węży – pełna lista
Nagroda główna Wielki Wąż:
- „Pitbull” – argumentacja panelu krytyków: „za skrzyżowanie uwspółcześnionej ekranizacji biblijnej Księgi Wyjścia z reklamą cinkciarz.pl”
- „Druga połowa” – „za komedię o piłce nożnej, której za brak humoru, jak i piłki nożnej, należy się czerwona kartka”
- „Ściema po polsku” – „za kwintesencję taniego złego kina”
- „Lokal zamknięty” – „za idiotyczne odcinanie kuponów od pandemii”
- „Fisheye” – „za pozbawiony napięcia i sensu voyeurystyczny thriller, na którym idzie usnąć z nudów”
Najgorsza reżyseria:
- „Druga połowa” – Łukasz Wiśniewski
- „Lokal zamknięty” – Krzysztof Jankowski
- „Pitbull” – Patryk Vega
- „Ściema po polsku” – Mariusz Pujszo
- „Wyszyński. Zemsta czy przebaczenie” – Tadeusz Syka
Najgorszy scenariusz:
- „Druga połowa” – Marcin Mastalerek, Sebastian Staszewski i Jarosław Stróżyk
- „The End” – Adam Cioczek, Tomasz Mandes i Robert Ziębiński
- „Fisheye” – Szymon Bogacz, Michał Szcześniak i Piotr Tołoczko
- „Pitbull” – Patryk Vega
- „Ściema po polsku” – Mariusz Pujszo
Najgorsza rola żeńska:
- „Miłość do kwadratu” – Ada Chlebicka
- „To musi być miłość” – Małgorzata Kożuchowska
- „Magnezja” – Borys Szyc
- „Small World” – Julia Wieniawa
- „Wyszyński. Zemsta czy przebaczenie” – Małgorzata Kożuchowska
Najgorsza rola męska:
- „Wyszyński. Zemsta czy przebaczenie” – Ksawery Szlenkier
- „Pitbull” – Przemysław Bluszcz
- „Bartkowiak” – Józef Pawłowski
- „The End” – Tomasz Karolak
- „Bo we mnie jest seks” – Bartłomiej Kotschedoff
- „Ściema po polsku” – Mariusz Pujszo
Występ poniżej talentu:
- „Druga połowa” – Andrzej Grabowski
- „Pitbull” – Andrzej Grabowski
- „Miłość do kwadratu” – Mirosław Baka
- „Pitbull” – Przemysław Bluszcz
- „Bartkowiak” – Bartłomiej Topa
Najgorszy duet:
- „Ściema po polsku” – Piotr Adamczuk, Mariusz Pujszo
- „Magnezja” – Bartosz Bielenia, Borys Szyc
- „Wyszyński. Zemsta czy przebaczenie” – Małgorzata Kożuchowska, Ksawery Szlenkier
- „Pitbull” – Andrzej Grabowski i audiobook
- „Bo we mnie jest seks” – Bartłomiej Kotschedoff i futro
Najgorszy teledysk:
- Doda – „Don’t Wanna Hide” (klip do filmu „Dziewczyny z Dubaju”)
- mClub – klip do filmu „Ściema po polsku”
- Tau – „Wielkie serce” (klip do filmu „Wyszyński”)
- Teledysk do filmu „To musi być miłość”
- Teledysk do filmu „Żużel”
Najgorszy przekład tytułu filmu zagranicznego:
- „The Comeback Trail” – „Cwaniaki z Hollywood”
- „Come Away” – „Piotruś Pan i Alicja w Krainie Czarów”
- „Running for Grace” – „Miłość na przekór wszystkim”
- „Lacci” – „Wszystko zostaje w rodzinie”
- „Freaky” – „Piękna i rzeźnik”